۱۳۸۷ فروردین ۲۸, چهارشنبه

معرفي اعضاي اقتصادي/ مهر 84

عباس خشنديش - مديركل اداره اخبار اقتصادي
عباس خشنديش، حفظ خط مشي ايسنا را از مهمترين اهداف آينده اين خبرگزاري مي‌داند.
وي دورههاي مختلف فعاليت خود را به پنج بخش 1 – خبرنگاري 2- مترجمي ، دبيري و سردبيري سرويس‌هاي بين الملل و سياست خارجي 3 – معاونت آموزشي و پژوهشي 4 – مسئوليت توامان معاونت آموزشي و اداره اخبار اقتصادي
خشنديش در توضيح اولين مرحله فعاليت خود در ايسنا گفت:« من در اواخر آبان ماه سال 1378 فعاليتم را به عنوان خبرنگار در ايسنا آغاز كردم. در آن زمان در ايسنا مجموعا هشت خبرنگار تمام وقت و حدود 10 خبرنگار پاره وقت فعاليت مي‌كردند. من پس از گذشت چند ماه به عنوان خبرنگار سياسي مشغول به كار شدم و بيشتر به انجام مصاحبه‌هاي تحليلي مي‌پرداختم. دوران خبرنگاري از مهمترين و جذابترين دوره‌هاي فعاليتم در ايسنا بود كه تا اواخر سال 79 تداوم داشت.»

*********************

احسان بيگي - سردبير
بيگي كه فارغ‌التحصيل كارشناسي خبرنگاري از دانشكده خبراست اظهار مي‌دارد:« بيش از سه سال و نيم است كه در ايسنا هستم. مثل همه بچه‌هاي مجموعه از انجمن خبرنگاران شروع كردم و الان هم به عنوان دبير گروه اقتصادي ايسنا خدمت مي‌كنم.در اين مدت بخصوص در گروه اقتصادي سعي كرده‌ايم جامع نگر باشيم و به همه بخش‌ها و خانواده بزرگ اقتصادي رسيدگي كنيم.»
وي ادامه مي‌دهد:« ايسنا رسانه‌اي فراگير است و همين ما را در اين راه هدايت مي‌كند كه فراگير بينديشيم و برنامه ريزي ‌كنيم و تا جايي كه امكان داشته باشد اطلاع رساني كنيم.
وجود 10 وزارتخانه مهم و چند سازمان كلان مثل سازمان مديريت و بانك مركزي در حوزه كاري گروه اقتصادي بار مسووليت را سنگين‌تر كرده است. همواره كوشيده‌ايم بعد از اطلاع رساني كامل اين حوزه‌هاي جدي نيم نگاهي هم به حوزه‌هاي غير رسمي داشته باشيم.
ريز شدن برخي حوزه‌ها كه در رسانه‌ها كمتر به آنها توجه شده بود يكي از برنامه‌هاي گروه بود. به همين دليل سرويس‌ها خودرو، بورس، كار و اشتغال و كشاورزي و بعد هم تقسيم سرويس به دو شاخه بزرگ «اقتصادي و بازرگاني » و «انرژي وصنعت » در گروه اقتصادي ايسنا اتفاق افتاد.
امروز اين گروه با وجود سه دبير و 14 خبرنگار سعي در پوشش تمامي حوزه‌ها دارد. ايسنا به خبرنگاران جوانش ابتدا درس صداقت بعد مديريت و سپس نگاه حرفه‌اي را آموزش مي‌دهد.در دانشگاه ايسنا، خبرنگار آنچه را سالها در پشت ميز دانشگاه ياد گرفته چند ماهه ياد داده مي‌شود.از اين فرصت مي‌توان بهره‌اي مناسب جست و در راستاي كمك به مملكت هر چند اندك قدم برداشت.

*********************

داوود حاجبيان - دبير
حاجبيان كارشناس ارشد رشته زراعت و متولد 15 شهريور ماه 1354 است.
او مي‌گويد:« از سال 79 با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) آشنا شدم و از سال 80 به عنوان خبرنگار افتخاري فعاليت خود را در ايسنا آغاز كردم. در ابتدا خبرنگار ورزشي بودم ولي بعد از گذشت چند ماه به صورت رسمي به عضويت سرويس اقتصادي درآمدم.با توجه به رشته‌ي تحصيلي‌ام در ابتداي ورود به سرويس اقتصادي خبرنگار حوزه‌ي كشاورزي شدم و حوزه مستقل كشاورزي ايسنا را با همكاري خانم ساقي لقايي سردبير وقت سرويس اقتصادي براي اولين بار در خبرگزاري‌هاي كشور در سال 82 بنا نهاديم.»
وي ادامه داد:« از سال 83 به عنوان دبير سرويس‌هاي كشاورزي، راه و ساختمان، انرژي و بورس فعاليت كردم و در حال حاضر نيز به عنوان دبير بخش‌هاي كشاورزي، راه و ساختمان و بورس در ايسنا مشغول فعاليت هستم.»
او گفت:«با حضور در ايسنا گويي كه دوباره متولد شدم. ايدئولوژي و آرمان‌هايم در فضاي پاك ايسنا تغيير كرد. چشيدن رنج و درد محرومان و تلاش براي كمك به آنها را در ايسنا تجربه كردم. ايسنايي بودن افتخاري است كه آن را با هيچ چيز عوض نخواهم كرد و تا زمانيكه ذره‌اي براي ايسنا مفيد باشم تركش نمي‌كنم. زيباترين لحظه‌ام در ايسنا حضور خاتمي در جمع خبرنگاران ايسنا بود و تلخ‌ترين خاطره‌ام به خرداد ماه سال 82 باز مي‌گردد. آن شب كه دكتر فاتح در تلاش براي جلوگيري از درگيري دانشجويان و نيروي انتظامي در مقابل كوي دانشگاه، مورد حمله قرار گرفت.»

*********************

حسين غلامي- دبير
او 28 ساله مجرد و كم حرف است، از سال 79 همكاري خود را با ايسنا آغاز كرده و سال 84 پس از دوران سربازي مجددا به ايسنا بازگشته و هدف خود را سخت‌كوشي و استمرار در پيگيري هدف و پررنگ شدن آن در زندگي شخصي. متمايز كردن سرويس انرژي و صنعت در ميان رسانه‌ها در كنار رفاقت با آنها و ايجاد پايگاهي قابل اطمينان و مرجع براي مخاطبان مي‌داند.

*********************

معصومه اصغري - خبرنگار
معصومه اصغري، ‌خبرنگار بخش اقتصادي ايسنا گفت: « وقتي به ايسنا رسيدم هنوز از غافلگيري رفتن به دانشگاه بيرون نيامده بودم و به همين خاطر بود كه شعار يك دانشجو يك خبرنگار كه به ديوار انجمن(دانشجويان خبرنگار) نصب شده بود برايم پر از معني و الهام شد.
وي ادامه داد:« حضور در اولين دوره كلاس‌هاي آموزشي ايسنا آن هم با حضور خبرنگاري حرفه‌اي، مهربان و مشتاق به آموختن يكي از بهترين خاطرات و تجربه‌هاي حرفه‌اي و نيز زندگي‌ام است.»
او توضيح داد:« من با اطلاع از باقي نماندن در ايسنا شروع به كار كردم و از آنجايي كه كار در ايسنا به عنوان خبرنگار شروعي مهم بود. از ابتدا كار را جدي گرفتم و شايد به همين خاطر بود كه علي رغم هشدار‌هاي آقاي حسن زاده(مدير انجمن دانشجويان خبرنگار) در درسهاي دانشگاه كمي افت كردم.در ماه‌هاي اول حضور در ايسنا براي تجربه‌هاي بيشتر در دو حوزه ورزشي و سياسي كار كردم اما پس از آن همكاري با سرويس اقتصادي را به طور مستقيم شروع كردم.
در نمايشگاه خودروي دو سال پيش حاضر شدم و مدتي در حوزه خودرو همكاري كردم پس از آن در حوزه كار و اشتغال به عنوان اولين حوزه مستقل مشغول به كار شدم.»
وي ادامه داد:« نكته جالب براي من در اين بود كه خبرنگار‌هاي قبلي حوزه كار و اشتغال ايسنا به حوزه نفت و انرژي منتقل شده بودند و به همين خاطر و شايد اتفاقي من هم پس از حدو يك سال و چند ماه كار در اين حوزه به بخش نفت سرويس اقتصادي منتقل شدم و شروع به همكاري با آقاي فرجودي كردم.
كار در حوزه كار و اشتغال براي من بسياري جالب و آموزنده بود. به خصوص با توجه به جو حمايتي ضعيف جامعه از اين بخش اندكي هم سخت به نظر مي‌رسيد. اما در مورد زيادي با سرسختي، لجاجت، پررويي و البته پيگيري بسياري در سرويس اقتصادي و حوزه كار‌ي‌ام توانستم بخش‌هاي زيادي را به تغيير و تحول وادار كنم.
از اينكه بارها و بارها توانستم با انتقال اخبار كارگري ( اعتصابات، بيكار شدن‌ها و يا حتي خودكشي‌ كارگران) از اتفاقي جلوگيري كنم، مسوولي را به فكر بياندازم و يا حتي مردم جامعه‌ام را به دانستن چنين مشكلاتي در سطحي گسترده ( بعضا از صدا و سيما ) آگاه كنم بسيار خوشحال مي‌شدم و جزو خاطرات بياد ماندني كارم خواهد ماند.»
اصغري ادامه داد:« پس از مدتي حوزه تعاون نيز به من سپرده شد و من علي‌رغم اطلاع خبرنگار قبلي از بسته بودم حوزه تلاش خود را انجام دادم اما از كار خودم در اين حوزه به هيچ وجه راضي نشدم چرا كه هيچ اثر گذاري در آن نداشتم و به همين خاطر پس از مدتي سردبيرم اين حوزه را به ديگري محول كرد.»
او گفت:« شهريور 83 همكاري با آقاي فروجودي را در حوزه نفت و انرژي آغاز كردم و خيلي خيلي زياد از اينكه در چنين حوزه با اهميتي فعاليتم را ادامه خواهم داد خوشحال شدم. يكي از ويژگي‌هاي خوب ايسنا داشتن خبرنگاراني است كه پس از ماندن در آن روحيه جهادي و همكاري را خود ياد مي‌گيرند. آقاي فرجودي از جمله اين خبرنگاران است كه از همان ابتدا با مهرباني و دوستي بسيار با من رفتار كرد و كار در اين حوزه را برايم بيشتر باز كرد.»
وي گفت:« تاثير خبرام را دبيران و سردبيرم بيشتر مي‌تواند توضيح دهد اما اگر تعريف از خودم نباشد پي گيري و گرفتن مصاحبه‌هاي تفصيلي در حوزه كار و اشتغال، اقتصاد كلان و نيز نفت و انرژي از جمله ويژگي‌هاي كاري ‌ام بوده كه سعي مي‌كنم همچنان آن را حفظ كنم؛ چرا كه هم براي خودم تجربه‌هاي فراوان دارد و هم براي ايسنا اعتبار بيشتر مي‌آورد.»
خبرنگار حوزه انرژي ايسنا گفت:«اين جمله مدير عامل رسانه‌ام كه بارها در جريان اخبار مختلف ما را ياد جمله حضرت مسيح مي‌انداخت كه : اگر سيلي زدند روي ديگرت را هم برگردان تا سيلي بزنند از جمله آموخته‌هاي ايسنايي‌ام بود كه حتي درباره برخي از همكارانم در ايسنا هم به شكل‌هاي مختلف به كار بردم.
همواره نگراني و حساسيت و ترس از افت كردن را در كارهاي مدير عامل و مديران مجموعه و سرويس اقتصادي احساس كردم و سعي كردم از آن بياموزم.»
وي ادامه داد:« اعتماد مديرعامل مجموعه‌ام به خبرنگاران و مديرانش همواره برايم آموزنده بود و از اينكه با چنين نگرش متفاوتي مجموعه ايسنا اداره مي‌شود خوشحال هستم و اين مساله رااز جمله دلايل مهم ماندنم در ايسنا مي‌دانم.»
اصغري گفت:« به عنوان بهترين خاطره كاري‌ام حضور خاتمي و نوه امام در ايسنا در درجه اول برايم خاطره انگيز بود و پس از آن برنده شدن ايسنا در سومين جشنواره نفت و انرژي به ياد ماندني و با اهميت است و بيشتر از آن جهت كه از شهريور سال گذشته تا امسال نتيجه حضورم در حوزه نفت و انرژي را با سه تنديس و لوح افتخار روي ميز مدير عامل‌ام گذاشتيم. ضمن اينكه به قولي كه به خودم داده بودم عمل كردم.»
اصغري اظهارداشت:« اما مهمترين بخش گفتني شانس خوب حضورم در سرويس اقتصادي، همكاري با يك مدير دلسوز و فهميده و نيز دبير‌هايي بود كه همچنان روحيه خبرنگاري را حفظ كرده‌اند.

*********************

ندا عقلي خسروشاهي - خبرنگار
ندا خسروشاهي، متولد 1360 در تهران در توضيح سابقه حضورش در ايسنا گفت:« درحال حاضر يك سال و اندي است كه از فارغ التحصيلي من مي‌گذرد و به عنوان خبرنگار در سرويس پارلماني و اقتصادي مشغول انجام وظيفه هستم در بخش اقتصادي اخبار مربوط به حوزه‌ي وزارت تعاون را هم پوشش مي‌دهم.»
وي گفت:« طبعا اگر از من سوال شود كه درباره‌ي ايسنا و فضاي كاري آن چه نظري داريد در چند جمله مي‌توانم بگويم
مثل هر كسي كه دلبسته چيزي باشد دلبستگي و تعلق خاطر من ايسناست. ايسنا خانه‌ي دوم من محسوب مي‌شود و همانطور كه در اين رشته تحصيل كردم تلاش مي‌كنم تا به هدفي كه از روز اول براي رسيدن به آن وارد اين خانه شدم، برسم.
«ايسنا» در نگاه من مجموعه‌اي كامل از تمام تلاش‌ها، از خودگذشتگي‌ها، و صداقت و يكرنگي‌هاست و هيچ لذتي بالاتر از اين نيست كه با وجود خستگي‌هاي زياد و فضاي محدود، در ميان جمعي از جوانان شاداب و پر انرژي باشم كه هر روز با اشتياق هر چه تمام‌تر در تحرك و جنب و جوشند تا بتوانند گوشه‌اي از رويدادهاي ايران و جهان را انعكاس بدهند.»
وي ادامه داد:«از باب پيشنهاد، در حوزه‌اي كه اكنون مشغول فعاليت در آن هستم به نظرم مي‌آيد با توجه به رويكرد و فصل جديدي كه در بخش تعاون گشوده شده و نيز تاكيدات صريح مقام معظم رهبري در ابلاغ سياست‌هاي كلي اصل 44 قانون اساسي، بخش تعاون به اهداف والا و جايگاه واقعي خود دست مي‌يابد و اميدواريم كه با همت و پشتكار تعاونگران، عزم ملي و اراده و باور مسوولان اهداف پيش‌بيني شده اين بخش از اقتصاد كشور ظرف چند سال آينده محقق شود.»
خسروشاهي آرزو ‌كرد كه مجموعه‌ي ايسنا، همانطور كه با هدف حفظ استقلال خبري و پويايي رسانه متولد شد همانطور هم، با انگيزه و پشتكار نيروهاي جوان دانشجويش بماند و به راه خود ادامه بدهد.

*********************

امين آزاد - خبرنگار
امين آزاد متولد اسفند ماه سال 1361 و خبرنگار حوزه خودرو در اداره اقتصادي ايسنا مي‌گويد:« در تهران و در محله فاطمي به دنيا آمده‌ام. مجرد هستم. هم‌اكنون بيش از سه سال و دو ماه از فعاليت من در ايسنا مي‌گذرد.هم‌اكنون دانشجوي مهندسي خودرو دانشكده فني مشهد هستم و قبل از دانشكده فني مشهد هم دانشجوي دانشگاه آزاد اسلامي در رشته صنايع اتومبيل بوده‌ام.
من قبل از ورود به ايسنا تقريبا آدم كمرويي بودم و بيشترين تاثير ايسنا در من بر روي يادگيري روابط اجتماعي و شناخت اجتماع و آدم‌ها و بعد از آن با صنعت خودرو كه رشته تحصيلي من نيز هست بوده است.»
آزاد ادامه داد :« برنامه آينده من دربخش صنعت خودرو تاثيرگذاري بيشتر ايسنا در عرصه بين‌المللي و بخصوص در بخش خودرو ، همچنين برقراري ارتباط كمپاني‌هاي بزرگ و دادن آخرين اخبار تكنولوژيك و صنعتي شركت‌هاي بزرگ است و در بخش داخل نيز پيدا كردن ضعف‌هاي صنعت خودرو و شناسناندن ضعف‌ها و قوت‌هاي آن . همچنين در يك برنامه بلندمدت سعي خواهم كرد نشان دهم بهترين استراتژي در همه زمينه‌ها در صنعت خودرو چيست.»
وي ادامه داد:« ايسنا به طور كلي ديد من در صنعت خودرو را افزايش داد و ارتباطات بسيار مناسبي به همراه اطلاعات فني مناسبي از صنعت خودرو را در اختيار من قرار داد. اما به هر حال كمي در درس خواندن ضعيف شدم به گونه‌اي كه از شاگرد اول دانشگاه به يك شاگرد متوسط تبديل شدم كه اين مسئله هميشه مرا زجر مي‌دهد از طرفي ديگر تفريحي به غير از كار كردن و درس خواندن ندارم. حتي به دليل اينكه من هفته‌اي سه روز درمشهد درس مي‌خواندم و هفته‌اي سه روز نيز در تهران كار مي‌ كردم و يك روز را هم در رفت و آمد به سر مي‌بردم فشار زيادي را تحمل كرده‌ام اما به هر حال فكر مي‌كنم توانسته‌ام در صنعت خودرو بسيار بيشتر از همكلاسي‌هاي خودم تاثيرگذار باشم. براي ايسنا نيز يكي از جذاب‌ترين سرويس‌ها را با نام خودرو ايجاد كرده‌ام و از اين بابت خوشحالم.»

*********************

محبوبه حسيني‌پور - خبرنگار
حسيني‌پور 25 ساله از سال 1379 وارد ايسنا شده و در سرويس‌هاي اجتماعي، فني و مهندسي و سپس اقتصادي مشغول فعاليت شده است.
او مي‌گويد:« با توجه به اينكه بيشترين فعاليتم در سرويس اقتصادي بوده در نتيجه توانستم حداقل بخشي از همكاري گروهي را در ايسنا و حتي سرويس اقتصادي آموخته و با تكيه بر اين آموخته‌ها درعرصه اطلاع‌رساني موثر واقع شوم. اين تجربيات موجب شده كه زندگي شخصي من نيز تحت‌تاثير آن قرار گيرد.
همچنين با توجه به اينكه در حوزه بورس،‌وزارت امور اقتصادي و دارايي و سازمان خصوصي‌سازي مشغول فعاليت هستم در نظر دارم كه در اين بخش‌ها به صورت تخصصي وارد شده و بتوانم به تمام حيطه‌هاي آن احاطه داشته باشم. البته اين امر بستگي به صلاحديد ايسنا دارد زيرا چرخشي بودن حوزه‌ها در ايسنا به نوعي باب شده است.»
وي گفت:« از ابتداي ورود تصور ديگري از كار كردن داشتم اما ورود من به ايسنا باعث شد كه نظرم تغيير كرده و در ابتدا از كار كردن در يك محيط كاملا دوستانه لذت ببرم با وجود اينكه حدود پنج سال مشغول فعاليتم اما باز هم اين روابط دوستانه حاكم بوده و چيزي از آن كم نشده است. همچنين با وجود اينكه در رشته روزنامه‌نگاري درس مي‌خواندم اما بايد بگويم كه بيشتر تجربيات را در ايسنا كسب كسب كردم.»
او گفت:« با وجود اينكه هر روز اخبار متعددي از تلكس ايسنا براي همه افرادي كه به اين سايت دسترسي دارند قابل ديدن است معتقدم كه ايسنا حداقل توانسته بخشي از نيازهاي اين افراد را تامين كند حداقل در حوزه كاري خود مطمئنم كه توانستم تا حدي تاثيرگذار باشم.
پس اميدوارم اين پويايي و پايداري ايسنا همچنان پابرجا بوده و همچنان بتوانيم بهتر از روزهاي گذشته اخباري كه مورد توجه عموم مردم است را بر روي سايت خود داشته باشيم.»

*********************

نرگس نيك‌ضمير- خبرنگار
خبرنگار حوزه صنعت ايسنا مي‌گويد:« عدم استفاده از حداكثر توان داخلي يكي از مشكلات صنعت كشور است كه ما سعي كرديم با تهيه اخبار در اين خصوص توجه جامعه و مسوولان را به آن جلب كنيم. چنانچه وزير جديد صنايع قصد ارائه طرحي را در اين خصوص به مجلس دارد.
جلب توجه مسوولان به بخش صنعت و معدن و معرفي نقش و تاثير اين بخش در رشد اقتصادي كشور يكي از كارهايي بود كه به نظر من از ايسنا شروع شد و من اولين خبرنگار اختصاصي بخش معدن در خبرگزاري‌ها و روزنامه‌ها بودم كه پس از يكسال كار توانستيم اين بحث را در ساير رسانه‌ها نيز مطرح كنيم.»
وي ادامه داد:« در حوزه وزارت نيرو نيز بحث واگذاري نيروگاه‌ها به بخش خصوصي را توانستيم تا حدي مطرح و پيگيري كنيم. همچنين بحث واگذاري نيروگاه زرگان به بنياد مستضعفان و جانبازان يكي ديگراز نمونه‌ها بود.»

*********************

مريم محمدي‌طوسي - خبرنگار
محمدي طوسي گفت:« سه سال پيش يكي از دوستان فعاليت در مجموعه ايسنا را به من پيشنهاد كرد در حاليكه اصلا قصد كار نداشتم اما براي گذران بهتر اوقات اين پيشنهاد را پذيرفتم.
شروع كارم در ايسنا با آغاز تحصيلات دانشگاهي در رشته حسابداري يكي از دانشگاه‌هاي دولتي بود. در حال حاضر هم سال آخر را سپري مي‌كنم.»
خبرنگار حوزه اقتصاد كلان ايسنا مي گويد:« با همسرم در ايسنا آشنا شدم و الان هم زندگي مشتركي را آغاز كردم كه هيچگاه فكرش را هم نمي‌كردم. قصد دارم در آينده پيشرفت بسيار زيادي را در كارم ايجاد كنم البته اولين هدف براي پيشرفت،‌توسعه كارم در ايسناست، اما بدليل علاقه شديدي كه به رشته‌ام دارم ترجيح مي‌دهم فعاليت در سازمان مرتبط را در آينده انتخاب كنم.
فعاليتم در ايسنا براي كسب علم و تجربه بود و هدف اصلي‌ام براي مال‌اندوزي نبوده است.
البته بايد ذكر كرد كه هيچ فردي براي كسب مال ومنال قادر نيست در چنين مجموعه‌هايي فعاليت كند و بايد چند شيفت ديگر را نيز در برنامه كاري خود بگنجاند.»

*********************

هادي فرهنگ‌زاد - خبرنگار
فرهنگ زاد كه درسال 56 در محله قنات‌آباد تهران متولده گفت:« تحصيلات ابتدايي و راهنمايي را در مدارس احمديه اسلامي به پايان رسانده و بعد از سپري كردن دوره خدمت وظيفه عمومي در سال 81 وارد دانشگاه شده و در رشته علوم اجتماعي با گرايش پژوهشگري اجتماعي در حال ادامه تحصيلات آكادميك مي‌باشم.»
وي كه در حوزه اصناف ايسنا فعاليت مي‌كند گفت:« ايسنا را از طريق دوستان در ماه سوم تولدش همراهي كردم در حقيقت جزو 30 كادر اوليه ايسنا بودم كه در بخش تحريريه خبر مشغول به كار شدم. به علت فضاي حاكم بر خبرگزاري كه بر گرفته از انديشه والاي امام خميني (ره) و با تدبير عالمانه مديرعامل توام شده بود، نوعي احساس تعلق خاطر مرا به سوي كمال فكري و اعتقادي هدايت مي‌كرد. طي هفت سال حضورم در ايسنا با طيف‌هاي فكري با سلايق و رفتارهاي مختلف آشنا شدم در اكثر سرويس‌هاي خبري كار كرده و دست آخر با كوله‌باري از تجربيات در جايگاه خبرنگار اقتصادي از اواسط سال 81 در حوزه‌هاي گوناگون به ويژه حوزه تعاون و اصناف مشغول به كار شده‌ام.»
وي گفت:« به علت روح حاكم بر ايسنا كه همانا منطبق بر افكار، كردار و رفتار صادقانه توام با شفافيت بود، آموختم چگونه با طيف‌هاي فكري مدارا و ارتباط برقرار كرده و با چه گفتماني به بيان نظرات و مشكلات حوزه‌هاي تحت مسووليتي‌ام بپردازم.
طي اين هفت سال، ايسنا چگونه فكر كردن و از آن مهمتر چگونه نگاه كردن را به كارمندان خود آموخت. در ايسنا هيچ سخني از سوي مديريت مطرح نمي‌شود كه دروغ يا به دور از ذهن باشد. در حقيقت تلفيق سنت، اعتقادات و دانش با مديريتي مبتني بر انديشه‌اي ناب، شرايطي را فراهم كرد كه انسان‌سازي عملي مدنظر اسلام را در نمونه‌هايي گويا به ايران و جهان شناساند.»
او ادامه داد:« اين خبرگزاري به ظاهر كوچك، طي مدت كمتر از هفت سال چنان ابراز حضور كرد كه رقيبان هرگز ياراي برابري با آن را ندارند. از اين مهمتر اينكه اكثريت قريب به اتفاق طيف‌هاي فكري كشور نيز به گفتمان رفتاري ايسنا طي اين مدت ايمان كامل آورده‌اند.

*********************

ستاره بختياري - خبرنگار
بختياري مي‌گويد:« بنده مخلص خدا هستم. ستاره بختياري 24 سال تمام از زندگي را پشت سر گذاشته‌ و مجردم. در بهار سال 1382 به لطف ادامه تحصيل در رشته ارتباطات گرايش خبرنگاري و روزنامه‌نگاري از طريق دوستان دانشجو با خبرگزاري ايسنا آشنا شدم و در تابستان همين سال بعنوان خبرنگار سرويس ورزشي در كنار فوتبال‌دوستان با روحيه‌ي ورزشي قلم زدم . در حال حاضر هم حدود يكسال و اندي است كه در سرويس پرافتخار اقتصادي در حال زيرو رو كردن بخش بازرگاني هستم.»
وي ادامه مي‌دهاد:« بايد تاكيد كنم با گذشت اين دو سالي كه در خبرگزاري ايسنا در كنار همكاران دانشجو بودم در اثر فعاليت در حوزه‌هاي خبري تجربيات حرفه‌اي و اخلاقي بسياري آموختم كه عمده آنها در زندگي شخصي‌ام تأثير فراواني به همراه داشت.تقويت حس مسؤوليت‌پذيري و نگاه موشكافانه به مسائل، شناخت واقعي از جامعه‌اي كه در آن زندگي مي‌كنم از جمله مواردي است كه به خاطرم مي‌رسد.
البته در حوزه‌هايي كه تاكنون فعاليت داشتم ورزشي يا IT و يا اقتصادي در تصميم‌گيري‌هاي مسؤولان حوزه و يا سمت و سو دادن به بسياري از مسائل حوزه‌ها تأثيرگذار بوده وگاها موجبات انبساطات و انقباض خاطرشان را فراهم آورده‌ام!! برنامه تقويت اين امر را نيز در سر دارم.»
وي مي‌گويد:« معترفم! چون گرفتار عشق ايسنا هستم تداومات حيات اين سراي جاودان والبته حضور اين بنده مخلص در آن را آرزو دارم. داشتم مي‌فرمودم از زماني كه در حوزه خبر قرار گرفتم همواره دوست داشته‌ام به صورت حرفه‌اي فعاليت كنم به همين دليل برنامه دوم توسعه‌اي من بعنوان خبرنگار اقتصادي اتخاذ راهكارهايي براي دستيابي به اين هدف و تبديل شدن به كسي‌ است كه تنها خبر نمي‌نگارند بلكه در كنار نگارش به كنكاش مسائل هم مي‌پردازد و البته اين نكته همواره به يادم هست كه بر دوش بي‌تفاوتي كوهها گنجشك لانه‌اي ندارد پس بايد به تيزبيني عقاب بود تا به بلنداي كوه رسيد.
ضمنا من بارونو خيلي دوست دارم چون بارون منو ياد روز آشناييم با ايسنا ميندازه.زندگي در جريانه پس ستاره بختياري هم ادامه دارد.»

*********************

مهديه بحري - خبرنگار
«42ساله! اهل تهران و 5 ساله كه روزي متوسط 11 – 10 ساعتم را براي ايسنا مي‌گذرانم.»
اين سخنان بحري خبرنگار حوزه راه‌وساختمان ايسناست كه ترجيح مي‌دهد خود را به‌جاي 24 ساله 42 ساله تصور كند.
وي مي‌گويد:« در اين چند سال با توجه به برخوردهاي مختلفي كه با افراد متفاوت داشتم فهميدم كه تو زندگيم چطوري مي‌توانم همانطور كه مسالمت‌آميز در كنار ديگران زندگي كنم به كسي باج ندهم و با مشكلات و درگيريها كنار بيام و در بدترين شرايط، بهترين تصميمات را بگيرم. اما مطمئنم كه اگر جايي غير از ايسنا كار مي‌كردم، به رضايت فعلي از خودم نمي‌رسيدم.»
بحري گفت:« هدف هر خبرنگاري تأثيرگذاري روي حوزه‌هايش است و اينكه بتواند با گزارشها و مصاحبه‌هايش تأثيرات مثبت و رو به رشدي در حوزه‌هايش بگذارد، اما اين برنامه‌ريزي براي يك خبرنگار در ايسنا امكانپذير نيست البته براي بلندمدت. چون تقريبا هر شش ماه يك مرتبه يه حوزه جديد به حوزه‌هاش اضافه مي‌شود و يا يك حوزه‌اي را از خبرنگاري مي‌گيرند، و يا براي تأثيرگذاري روي بعضي حوزه‌ها مسائلي بايد مطرح شود كه خود رسانه به لحاظ قانوني با انتشار آن با محدوديت روبروست.
ايسنا در حوزه‌هاي كاري من (وزارتخانه‌هاي راه، مسكن و سازمان مديريت) از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است و در كنار انتقادات صورت گرفته از حوزه‌ها خصوصا راه و مسكن، اين حوزه‌ها بيشترين همكاري را با ايسنا نسبت به ساير خبرگزاريها و روزنامه‌ها داشته‌اند، چرا كه در اين مدت كوتاه به نقش ايسنا پي برده‌اند.»

*********************

جعفر پورفرجودي - خبرنگار
پور فرجودي 27 ساله و دانشجوي ترم آخر مقطع كارشناسي رشته علوم ارتباطات با گرايش روزنامه‌نگاري در دانشگاه علامه طباطبايي از آبان‌ماه 1381 در ايسنا مشغول كار شده و در واقع از اين تاريخ به بعد در طول روز حداقل 24 بار نام ايسنا را بر زبان مي‌آورد‌.
او مي‌گويد:« ايسنا در هنگامي كه اشتغال مهم‌ترين دغدغه مسوولان كشور بود زمينه كار را براي بيش از 150 نفر از دانشجويان فراهم كرد و در پرتو اين رزق الهي است كه امروز بنده و بسياري از دوستان توانستيم زندگي مشتركمان را آغاز كنيم. هرچند با تمام تلاشي كه در ايسنا مي‌كنيم، دريافتي‌مان آنقدر نيست كه به پول فكر نكنيم.مهم‌ترين تاثير ايسنا در زندگي شخصي من ايمان به ثمر بخش بودن تلاش صادقانه هرچند با دست خالي و امكانات اندك بود. روحيه نوجو بودن و جوان‌گرايي عملي در اين رسانه كه امروز به خوبي در داخل كشور شناخته شده و مي‌رود تا جايگاه خود را در بين رسانه‌هاي دنيا نيز باز كند به نظر من كافي است تا تصميم‌سازان و تصميم‌گيران كشور را مجاب به سرمايه‌گذاري و توسعه اين رسانه پويا كند.»
وي ادامه داد:« در حوزه كاري‌ام يعني نفت و انرژي خوشبختانه ايسنا از روزهاي اول تاثير‌گذار و شناخته شده بوده، هرچند انتقاداتي نيز بر آن وارد است، ولي امروز به لطف خداوند و نه به گفته من، بلكه به قول آشناياني كه ايسنا را مي‌شناسند، اين حوزه خبري ايسنا جزو نقاط مثبت حساس و تاثير‌گذار آن است.البته نبايد فراموش كرد كه با اين وجود هنوز راه بسيار درازي داريم تا به آنچه در خور صنعت نفت كشور عزيزمان ايران است دست پيدا كنيم.»
او ادامه داد:« بنده در طول مدت 742 روزي كه به طور مشخص خبرنگار حوزه نفت ايسنا هستم، نكات بسيار زيادي آموختم كه مرا بيش از آنچه كه به دانسته‌هايم غره كند مرا بر ناداني‌ام نسبت به بسياري از مسائل مرتبط با حوزه كاري‌ام واقف كرده است، از اين رو مهم‌ترين برنامه كاري‌ام در كنار كسب خبر، مطالعه گسترده در مورد مسائل نفت و حتي ادامه تحصيل و يا شروع مجدد تحصيل دانشگاهي در حوزه‌هاي مرتبط با نفت است چرا كه اعتقاد دارم كه اين صنعت عظيم ملي، بزرگ‌ترين سرمايه خدادادي طبيعي كشور عزيزمان ايران است كه امروز بيش از هر زمان ديگري بهره‌برداري صحيح از آن نيازمند جوانان ايراني است.با خود فكر مي‌كنم شايد من هم بتوانم سهمي از دين‌ام را به كشور و مردمم از اين طريق بپردازم.»

*********************

فاطمه باجلاني - خبرنگار
باجلاني خبرنگار حوزه كشاورزي ايسنا 25 سال دارد و از توضيح نتايج حضور خود در ايسنا مي‌گويد:« افزايش اعتقاد به نفس، تعامل با افراد، شناخت مسئولين و تحمل و صبر و در برابر انسانهايي كه هيچ شباهتي با افكار، نوع بينش و افرادي كه تا به حال با آنها زندگي كرده‌ام ندارند. اينها تجربياتي است كه نتيجه آن را در كاملتر شدن شخصيت خودم مي‌بينم.»
او ادامه مي‌دهد:« سرويسم را دوست دارم و مايلم علي رغم بعضي قضاوتهاي غير منصفانه تا وقتي در اين خبرگزاري حضور دارم در اين سرويس باشم.»
وي همچنين مي‌گويد:« سعي در معرفي مطلوبتر اين خبرگزاري در بين اقشار مختلف داشته‌ايم و آنچه كه در ايسنا گذاشته‌ام چيزهاي با ارزشي براي من از قبيل بيشترين وقت، انرژي است.»

هیچ نظری موجود نیست: