۱۳۸۷ اردیبهشت ۱, یکشنبه

توديع حسن‌زاده، معارفه‌ي رحيميان

مراسم توديع و معارفه‌ي سرپرست خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) برگزار شد

سرويس: رسانه 1386/09/10 12-01-2007 17:10:55 8609-05730: كد خبر
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: رسانه

مراسم توديع و معارفه‌ي سرپرست پيشين و جديد خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) امروز در سالن شهيد محمدحسن قريب اين خبرگزاري برگزار شد.
به گزارش خبرنگار رسانه‌ي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سعيد پورعلي - معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي - در ابتداي اين مراسم در سخناني اظهار كرد: در جهاد دانشگاهي معمولا توديع و معارفه‌اي وجود ندارد؛ زيرا ادبيات جهادگران جهاد دانشگاهي اين است كه بگوييم آمدن و رفتن‌ها تكرار خوبي‌هاست؛ چراكه فرض ما اين است كه همه‌ي جهادگران جهاد دانشگاهي منش جهادي‌شان به اين القاب و مناصب‌ منوط نيست.
وي تاكيد كرد: ما جزو كمترين نهادي هستيم كه كسي در جابه‌جايي‌ها بخواهد براي ادامه‌ي خدمت خود به نهاد يا دستگاه ديگري رفته و آنجا را انتخاب كند؛ زيرا به خاطر علائق و وابستگي‌هايي كه در طول مدت فعاليت در جهاد دانشگاهي به آن رسيده، نمي‌تواند نهاد ديگري را براي فعاليت انتخاب كنند.
او گفت: جهاد دانشگاهي مهمترين سرمايه‌ي خود را نيروي انساني مومن و ملتزم به فرهنگ جهادي مي‌داند كه در خط رهبري حركت كرده و حامي دولت‌هايي است كه در جمهوري اسلامي شكل گرفته و راي مردم را داشته‌اند و اين نهاد وظيفه‌ي خود دانسته كه حامي موثري براي دولت‌ها باشد.
وي گفت: امروز نيز يكي از آن تكرار خوبي‌ها شكل گرفته؛ آقاي حسن‌زاده، از جهادگران پرتلاش و از عزيزاني است كه در مدت فعاليتش در سمت سرپرستي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) و تلاش شبانه روزي‌اش توانست موفق باشد و اين مجموعه‌ي خبري را مديريت كند و تعامل خوب و سازنده‌اي بين مجموعه ايجاد كند. از طرفي، آقاي رحيميان نيز يكي از معاونان پرتوان و پرتلاش جهاد دانشگاهي است كه امروز بناست در سنگر جديدي در اين نهاد مشغول به فعاليت شود.
او تصريح كرد: اگر بخشي از هويت جهاد دانشگاهي در نزد قاطبه‌ي دانشجويان مرهون خدمات موثر خبرگزاري بوده، قطعا بخش ديگري مرهون فعاليت‌هاي همكاران جهادي ما بوده است كه سيمايي از جهاد دانشگاهي را شكل دادند كه مورد پذيرش واقع شد.
پورعلي تاكيد كرد: آقاي رحيميان در جهاد دانشگاهي واحد تهران در ترسيم اين سيما، بسيار موثر بود و با مديريت خوبي كه داشت توانست موفق عمل كند و اميدوارم همكاري اين دو بزرگوار در خبرگزاري بتواند منشاء خير و بركت باشد و ترسيم روشني از فعاليت‌هاي جهاد دانشگاهي در حوزه‌ي فرهنگي و اطلاع‌رساني باشد.
وي اظهار اميدواري كرد كه اين دو نفر بتوانند در روزها و سال‌هاي آتي با همكاري و همراهي موثر، خبرگزاري را روز به روز در عرصه‌ي اطلاع‌رساني كشور پرتوفيق‌تر و موثر‌تر كرده و آن را ارتقا دهند.
معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي در پايان اظهار كرد: اميدواريم بتوانيم بيش از گذشته از وجود آقاي حسن‌زاده در مجموعه‌ي جهاد دانشگاهي و خبرگزاري استفاده كنيم.
در ادامه‌ي مراسم ميرحميد حسن‌زاده - سرپرست پيشين ايسنا - در اين مراسم با آرزوي توفيق براي جمال رحيميان به‌عنوان سرپرست جديد مجموعه، اظهار كرد: فعاليت در جهاد و مديريت در اين مجموعه، فرصت مغتنم و فعاليت در خبرگزاري، مغتنم‌تر است و اميدوارم مديريت جديد با همراهي تك تك دانشجويان فعاليت چشمگيري را در سال‌هاي آينده داشته باشند.
وي با اشاره به سال 78 و زمان آغاز به كار خبرگزاري دانشجويان ايران گفت: بچه‌هايي كه در آن زمان وارد اين مجموعه در دل جهاد دانشگاهي شدند و امروز هم برخي از آنان در اين جمع حاضرند، با دست خالي و كمترين امكانات اما با عشق به اعتلاي كشور كار خود را آغاز كرده و در شرايطي فعاليت كردند كه بسياري هنوز نام ايسنا و مفهوم خبرگزاري را نشنيده بودند و پس از آن‌كه اين عنوان‌ها جا افتاد، تازه آغاز سختي‌ها بود.
به گفته‌ي او، كل بودجه‌اي كه براي راه‌اندازي ايسنا اختصاص يافته بود، به قدري اندك بود كه قابل گفتن نيست، اما امروز هم شنونده و هم صاحب سخن از شنيدن و به كار بردن كلمه‌ي ايسنا به خود مي‌بالد و لذت مي‌برد.
او گفت: سعي كرديم در ايسنا هويت جديدي را در حوزه‌ي رسانه‌ شكل دهيم و به همين دليل از نيروهاي حرفه‌يي استفاده نكرديم و اين هويت الگويي را به عالم رسانه‌يي معرفي كرده كه شايد اين الگو يكي از سرمايه‌هاي اصلي ايسنا باشد. ايسنا با داشتن چنين الگويي تفاوت‌هايي را بين خود و سايران به‌وجود آورد.
حسن‌زاده تصريح كرد: بچه‌ها در اين مجموعه به سختي كار كرده و با امكانات كمي به سر برده و مي‌برند، اما همه‌ي اين سختي‌ها باعث ايجاد صميميتي بين آن‌ها شد. اين سختي‌ها حاصل صداقت است؛ زيرا در اين مجموعه اين طرف ميز با آن طرف آن تفاوتي ندارد و ما در مجموعه‌ي خود خوبي‌ها و تلخي‌ها را تقسيم كرديم.
او ادامه داد: اين تلاش‌ها و سختي‌ها باعث ساخته شدن اين خانه شده و همه‌ي بچه‌ها براي آبادتر شدن آن كمك خواهند كرد؛ زيرا اينان خاطرات زيادي از اين مكان دارند.
وي گفت: ما طي هشت سال گذشته هر روز و هر هفته در معرض قضاوت مردم بوديم و شاهد افزايش بازديدكنندگان از اين سايت هستيم. نمره‌ي قبولي ما هم در نمايشگاه مطبوعات داده شد كه بهترين جايزه، يعني برگزيده شدن از نظر بازديدكنندگان بود.
سرپرست پيشين خبرگزاري دانشجويان ايران تصريح كرد: البته بي‌مهري‌هايي هم به اين مجموعه شده، اما هميشه خداوند ياور ما بوده و مخاطبان اصلي ما ياورمان هستند؛ زيرا معتقديم خداوند به اين قطعه از زمين نگاه ويژه‌اي دارد.
وي تاكيد كرد: امروز جهاد دانشگاهي فرزند نابغه‌اي دارد و طبيعي است كه اين فرزند در مواردي دردسرهايي براي جهاد دانشگاهي دارد و البته با حسادت‌هايي نيز روبه‌رو مي‌شود؛ كه براي فرزند نابغه داشتن، اين خسارت‌ها را هم بايد پذيرفت.
حسن‌زاده تصريح كرد: در چند ماه گذشته تلاش‌هاي زيادي صورت گرفت تا زحمت بچه‌ها ناديده گرفته شود، اما ايسنا هيچ وقت از توان سايت پربيننده خود براي دفاع از خويش استفاده نكرد؛ زيرا آن‌را متعلق به مردم و به‌عنوان يك سرمايه‌ي ملي نگاه مي‌كند.
وي با اشاره به تهمت‌هايي كه به خبرنگاران مظلوم ايسنا زده مي‌شود، گفت: به اين مجموعه و اين جمع صادق نسبت‌هاي ناروايي زده شد كه نمي‌دانم كساني كه صاحب اين تهمت‌ها هستند، چگونه روزي درمحضر پروردگار پاسخ خواهند داد.
وي گفت: ساعات افطار در روزهاي ماه مبارك رمضان جزو بهترين لحظه‌هاي كاري بچه‌هاي اين مجموعه است و صحنه‌هايي كه در زمان حضور پيكر شهداي ايسنا در مجموعه شكل گرفت، جزو لحظات فراموش‌نشدني است و اين‌كه اين خبرنگاران مرخصي‌شان را تنها صرف امتحانات دانشگاهي‌شان مي‌كنند، از مواردي است كه بايد به آن توجه شده و براي آن‌ها ارزش قايل شد. با اين حال به اين مجموعه تهمت‌هايي زده شد كه همه‌ي آن‌ها را به خدا واگذار مي‌كنيم.
حسن‌زاده خاطرنشان كرد: در اين وانفسا كساني پيدا شده‌اند كه اتفاقا به‌عنوان منتقد منصف هم معرفي مي‌شوند و به بنيانگذار و طراح اساسنامه ايسنا، دكتر فاتح، مي‌گويند اينجا خانه‌ي شما نيست و رسم و رسومي دارد؛ اما من احساس مي‌كنم اين دوستان قصه را از آخر خوانده‌اند و كساني كه اين صحبت‌ها را كرده‌اند، نمي‌دانند ايسنا چگونه شكل گرفته است. مطرح‌كنندگان اين موضوع به‌دنبال تحريف تاريخ ايسنا هستند.
وي در بخشي از سخنان خود گفت: يكي از مواردي كه ما به آن متهم بوديم، داشتن سن كم و احساسات زياد بود، اما بايد بگويم عملكرد ما و اين مجموعه بر روي خروجي سايت است و نمي‌دانم واردكنندگان اين اتهام‌ها از كجا و با چه اعداد و ارقامي به اين نتايج غيرواقعي رسيده‌اند.
حسن زاده گفت: ما هر ساله از نخبگان دانشگاهي و سياسيون و مخاطبان ايسنا درباره‌ي نقاط ضعف و قوت‌مان سوالاتي مي‌پرسيم كه 90 درصد آن‌ها از ايسنا تمجيد مي‌كنند و اين موضوعي است كه ديگران به آن خرده مي‌گيرند و مي‌گويند كه اين تعاريف واقعي نيست؛ اما زماني كه شخصيتي چون دكتر معتمد‌نژاد كه از او به‌عنوان پدر علوم ارتباطات ايران هم ياد مي‌كنند، از ايسنا و تولد آن به‌عنوان اتفاق مهم ياد مي‌كند و معتقد است، تاريخ رسانه‌ها را در ايران به قبل و بعد از شكل‌گيري ايسنا مي‌توان تقسيم‌بندي كرد، آن‌ها چه جوابي دارند بگويند. آيا مي‌توانند ادعا كنند كه افرادي اينچنين و اساتيد بزرگواري همچون دكتر معتمدنژاد به بيان اين تعاريف نياز دارند. امسال نيز ما اين كار را دوباره تكرار كرديم و باز اين پاسخ ها و البته ويژگي‌هاي فني‌تري نيز از ايسنا ذكر شد.
وي گفت: چنين مجموعه‌اي را بايد سرپا نگه داشت از آقاي رحيميان نيز مي‌خواهم قدر بچه‌هاي ايسنا را دانسته و مطمئن باشد ايسنا با همراهي اين بچه‌ها ايسنا خواهد ماند.
او با اظهار اميدواري از اين كه اخلاق و رفتار نيك و صداقت دست‌اندركاران ايسنا، اثبات‌كننده بسياري از واقعيت‌هاي خاص اين رسانه باشد و بيان اينكه شما بار ديگر درسي به ناظران اين برهه از تاريخ مي‌دهيد، در پايان خاطرنشان كرد: از خداوند خواستم روزي كه از ايسنا مي‌روم، سرافكنده‌ي اين بچه‌ها و مردم نباشم و امروز احساس مي‌كنم به آرزويم رسيده‌ام و براي مديريت جديد و ديگران، آرزوي توفيق دارم.
جمال رحيميان - سرپرست جديد ايسنا - نيز در اين مراسم اظهار كرد: خدا را شاكرم كه بار ديگر مسووليت ديگري كه قطعا خطيرتر از قبل است را بر من منت نهاد و به من واگذار كرد كه خدمت‌گزاري كوچك براي جهاد دانشگاهي و نظام باشم.
او ادامه داد: از حسن ‌نظر دوستانم در هيات مديره‌ي جهاد دانشگاهي و بويژه رييس جهاد دانشگاهي تقدير و تشكر مي‌كنم كه قرعه را به نام من حقير زدند و اميدوارم بتوانم با الطاف بيكران الهي، مجموعه را آنچنان كه رضايت حضرت حق است، به‌خوبي اداره كنيم و از خدا مي‌خواهم اين بركات روز به روز در همه‌ي عرصه‌ها افزايش يابد.
وي گفت: تك تك مراكز وابسته به جهاد از سرمايه‌هاي بزرگ نظام محسوب مي‌شوند و بايد قدر آن‌ها را دانست و در اين شرايط كه من در خدمت دوستان هستم، مهلتي مي‌خواهم كه اين مجموعه را بيشتر شناخته و به اين حوزه بيشتر آگاهي يابم و با دوستاني كه در اين مجموعه هستند، همفكري داشته و انشاء‌الله پس از آن، با همراهي و همفكري دوستان و مشاوران عزيز در ايسنا، برنامه‌ي توسعه‌ي اين خبرگزاري و چشم‌انداز و خط و مشي اين رسانه را اعلام كنم.
رحيميان گفت: در مسووليتي كه قرار گرفتيم، قطعا مبناي فكري و اعتقادي ما ولايت فقيه، پيروي خط رهبري و بنيانگذار انقلاب اسلامي و نيز چارچوب قانون اساسي است كه ثمره‌ي خون شهدا مي‌باشد. در اين مسير و در راستاي اطلاع‌رساني، از هرگونه افراط و تفريطي پرهيز خواهيم كرد.
وي تصريح كرد: طبيعي است ما به‌عنوان يك رسانه، رسالت مهمي را در نقد مسائل داريم و معتقديم حمايت از دولت به‌معناي تعريف و تمجيد نيست و حمايت در قالب طرح موضوعاتي است كه دولت فعلي آن‌ها را به‌عنوان محور فعاليت‌هاي خود قرار داده است؛ در دولت فعلي بحث عدالت‌محوري خود را هر چه بيشتر بروز مي‌دهد، بنابراين بايد به آن پرداخته شود.
او با تاكيد بر اين كه نقد سالم و منصفانه از مواردي است كه بايد به آن توجه شود، گفت: معتقديم نقد سالم، سازنده است و انشاءالله ايسنا هيچ وقت در برابر هيچ دولتي نخواهد بود، اما نقد دلسوزانه و منصفانه‌اي را نسبت به دولت‌ها خواهد داشت. ضمن آنكه بايد به راه نفوذ و بهره‌برداري بيگانه نيز توجه و اهميت داده شود.
رحيميان خاطرنشان كرد: اگر خبري ممكن است مورد سوءاستفاده قرار گيرد، بايد جلو آن‌را بگيريم و بايد به فرموده‌ي امام (ره) توجه داشته باشيم كه گفته‌اند مواظب باشيد به نحوي اطلاع‌رساني نكنيد كه بيگانگان بتوانند از آن بهره‌برداري كرده و عليه شما استفاده كنند. از طرفي، بايد به اين موضوع توجه داشته باشيم كه هر اتفاقي كه مي‌افتد، نظر صاحب‌نظران منتقد را به‌درستي بررسي كنيم.
سرپرست جديد خبرگزاري دانشجويان ايران در ادامه با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري و بنيانگذار انقلاب اسلامي گفت: امانتداري، صداقت، حركت در جهت آرمان انقلاب اسلامي و مردم، حركت در چارچوب موازين انقلاب اسلامي، اميدبخش بودن و اطمينان دادن به مردم، دشمن‌شناسي، انتقاد به دور از غرض‌ورزي، رعايت بي‌طرفي، و رعايت مصالح كشور و چارچوب قانون اساسي از مواردي است كه اين دو بزرگوار به آن اشاره كرده‌اند و در واقع آن‌را چارچوب اصلي رسانه‌يي دانسته‌اند.
وي گفت: مقام معظم رهبري، در اولين سال شروع فعاليت ايسنا در سال 78 گفتند كه اخبار خوب، اميدبخش و مفيد به مردم بدهيد؛ اميدوارم در اين مسير به‌خوبي گام برداريم. مجموعه‌اي كه در اختيار ماست قطعا امانتي بيش نيست، بنابراين بايد امانتدار خوبي باشيم و ظاهرا من را امين شمردند و اميدوارم بتوانيم اين امانت را به آن حد مطلوب كمي و كيفي رسانده و تحويل دوستان بدهيم.
سرپرست جديد ايسنا در پايان اظهار كرد: از مجموعه‌ي دوستاني كه در جهاد دانشگاهي با من همكاري و همراهي كردند تشكر مي‌كنم و نمي‌دانم چطور از آن‌ها خداحافظي كنم و از برادرم جناب آقاي حسن زاده كه در يك هفته‌ي گذشته توفيق داشتم با ايشان بيشتر آشنا شوم و من را با مجموعه بيشتر آشنا كردند، تقدير و تشكر مي‌كنم و از خدا مي‌خواهم رسالت ديگري را به عهده‌ي ايشان بگذارد كه بتوانيم از توان ايشان در ايسنا استفاده كنيم و از دوستاني كه در هفته‌ي گذشته من را همراهي كرده‌اند نيز تقدير و تشكر مي‌كنم.
سپس رييس جهاد دانشگاهي به عنوان سخنران پاياني اين مراسم تاكيد كرد: آنچه در ايسنا اتفاق افتاده صد در صد داخلي و در جهت فراهم شدن شرايطي براي خدمت بيشتر در نظام و در اين مقطع خاص زماني است و هيچ‌گونه تاثيري از بيرون پذيرفته نشده است.
دكتر حميدرضا طيبي اظهار كرد: ‌انقلاب ما اگرچه با خسارت‌هاي كمتري نسبت به انقلاب‌هاي مشابه در دنيا به پيروزي رسيد، اما بلافاصله بعد از انقلاب با تشكيل گروه‌هاي ضد انقلابي و جنگ، خسارت‌هاي سنگيني به نظام وارد شد و تثبيت انقلاب با خون شهدا انجام پذيرفت؛ پس وظيفه‌ي ماست هر آنچه كه از دست‌مان برمي‌آيد براي رسيدن به اهداف نظام انجام دهيم.
وي گفت: حربه‌ي دشمن براي استعمار و استثمار خود، گرفتن هرچه بيشتر روحيه‌ي خودباوري از ملت‌هاست و اين كه به همه ثابت كند كه سرنخ هر كاري در غرب يا از طريق غرب است و با اين كار درواقع هم منابع معنوي و هم منابع مادي ملت‌ها را از آن خود كند.
او تصريح كرد:‌ دميدن روحيه‌ي خودباوري به پيكر جامعه‌ي اسلامي و خصوصا جوانان ايراني كار بزرگي بود كه حضرت امام (ره) با نفس قدسي و مسيحيايي خود آن را جامه‌ي عمل پوشاند و تشكيل جهاد دانشگاهي توسط جوانان مومن ما پاسخي بود به لبيك امام (ره) كه جوان مومن و انقلابي مي‌تواند در توليد علم و فكر و فن‌آوري پيروز و موفق باشد و در صورت فراگير شدن اين خودباوري است كه شعارهاي انقلاب تحقق مي‌يابد و ايران اسلامي توانمند و قدرتمند به‌زودي تحقق مي‌يابد.
رييس جهاد دانشگاهي تصريح كرد: براي رسيدن به اين اهداف كه شاخصه‌هاي اصلي آن در سند چشم‌انداز نظام است، به برنامه‌هاي توسعه‌يي نياز داريم كه محور آن استفاده از علم و فن‌آوري ايراني است و به بستر فرهنگي مناسبي نياز داريم كه دستورات آن از مباحث نظام منبعث باشد؛ ما مي‌خواهيم ايران اسلامي مقتدر باشيم و طبيعتا اجراي اين برنامه‌ها به همكاري و حركت در حول محور رهبري نياز دارد و در واقع توسعه‌ي پايدار جز بر مبناي فرهنگ و علم ايراني پايدار نخواهد بود.
وي ادامه داد: بعد از ابلاغ سند چشم‌انداز نظام بحث توسعه‌ي نهضت نرم‌افزاري مطرح شد و درواقع مي‌توان گفت كه بدون سند نمي‌توانيم به اهداف در نظر گرفته‌ي خود برسيم.
طيبي خاطرنشان كرد: آنچه كمي ما را نگران مي‌كند، اجرايي شدن اين‌ موارد و وفاق ملي بر سر انجام آن‌هاست و اين كه برنامه‌ها نبايد با تغيير دولت‌ها تغيير كند؛ زيرا زمان به‌شدت در حال گذر است و توطئه‌ها نيز وجود دارد؛ بنابراين بايد براي توسعه و پيشرفت خود فكري جدي كنيم و نكته‌ي بسيار مهم و اساسي اين است كه كساني مي‌توانند در اين قضايا موثر بوده و در جهت تحقق اين اهداف حركت كنند، فقط رسانه‌ها هستند و تولد ايسنا بر اساس نيازي بود كه براي ايجاد تحول در فضاي رسانه‌يي كشور ايجاد شد و امروز نيز همه‌ قبول داريم كه اين تحول ايجاد شده است.
رييس جهاد دانشگاهي تصريح كرد: ايسنا در اين قضيه كار ارزنده‌اي انجام داد كه قابل تقدير است و مانند ساير فعاليت‌ها و كارهاي جهاد دانشگاهي اين امر صورت نگرفت، مگر با عزم و اراده‌ي خود بچه‌هاي اين مجموعه.
او خاطر نشان كرد: مبناي ما در ايسنا استفاده از جريان سيال دانشجويي است و دوستان زماني كه تجربه‌اي كسب مي‌كنند، ما سعي مي‌كنيم حوزه‌هاي كاري را عوض كنيم تا اين سياليت حفظ شود و براي اين كه اين جوش و خروش مفيد در خدمت مردم قرار گيرد، به مديران باتجربه نياز داريم.
وي ادامه داد: بچه‌هاي ما كه از ايسنا فعاليتشان را آغاز كردند، يا دانشجو و يا فارغ‌التحصيل هستند و تجربه‌ي كاري‌شان باز در حوزه‌ي كاري ايسناست، اما آن تجربه‌اي كه مد نظر ماست، اين‌گونه كسب نمي‌شود، بلكه در تعامل نزديك با مجموعه به نتيجه خواهد رسيد.
او يادآور شد: جهاد دانشگاهي نهادي است كه معناي نبود خودباوري و فساد را مي‌فهمد و در حوزه‌ي توليد علم كار كرده است؛ اگر مي‌خواهيد فرهنگ‌ساز باشيد، بايد اين تصور درست را داشته باشيد تا بتوانيد موفق شده و به پيش رويد و آقاي حسن‌زاده نيز بايد فرصت اين را داشته باشد تا در بخش‌هاي مختلف جهاد دانشگاهي رفته و تجربه كسب كند. البته كسي منكر زحمات و تجربه‌ي ايشان نيست.
طيبي با بيان اين‌كه از رسانه‌ها توقع مي‌رود تا فراتر از جريانات حركت كنند، گفت: اصرار مي‌كنيم تعدادي از بچه‌ها در تعامل نزديك با جهاد باشند و اين بحث از چهار ماه قبل در هيات مديره مطرح بود كه بايد فرصتي را فراهم كرد تا بچه‌ها بتوانند اين تجربه را كسب كرده و به پيش روند.
او تصريح كرد: اگر اين اتفاق همزمان با اتفاقاتي شد كه در بيرون از مجموعه رخ داد و يا مطالب و مواردي كه در سايت‌ها به آن اشاره شد، نمي‌توان آن‌ها را دليل انجام اين تغييرها عنوان كرد؛ زيرا اين تصميم داخلي است و بر داخلي بودن آن اصرار داريم؛ اينجا يك نهاد است و باز تاكيد مي‌كنيم اصرار ما بر حفظ اين نهاد است.
رييس جهاد دانشگاهي در بخشي از سخنان خود با تاكيد بر اين كه به زودي بايد خط مشي ايسنا تدوين شود، گفت: دوستان و گروهي در ايسنا بايد هرچه زودتر اين خط مشي را تعيين و تدوين كنند.
وي تصريح كرد: با توجه به اين كه جهاد دانشگاهي نهاد عمومي غيردولتي و زير نظر شوراي عالي انقلاب فرهنگي است، در حساسيت بيشتري قرار دارد؛ زيرا اين شورا مستقيما زير نظر رهبري است و به‌خاطر اين حساسيت‌ها شعاري را كه انتخاب كرديم، اين است كه ايسنا رسانه‌اي در جهت حفظ فرامين رهبري و عمل به آن‌ها، پيروي از دولت‌ها و حمايت آن‌ها و بيان كننده‌ي نقاط ضعف و قوت به‌صورت منصفانه و از طرفي رسانه‌اي مستقل و تخصصي‌ است و بر تخصصي بودن آن تاكيد داريم.
او تاكيد كرد: يك رسانه بايد چراها و چگونگي‌ها را مطرح كند و اين زماني محقق مي‌شود كه خود رسانه آگاهي و اشراف كامل داشته باشد؛ آزادي بيان منجر مي‌شود تا اين چراها مطرح شده و زماني يك رسانه مي‌تواند اين كار را انجام دهد كه خود داراي تخصص باشد.
طيبي تصريح كرد: مقام معظم رهبري در بازديد از پژوهشگاه رويان و نمايشگاه و دستاوردهاي جهاد دانشگاهي مطالبي گفتند كه مسووليت‌هاي ما را سنگين‌تر كرده است؛ اين كه از اول تا به امروز كه جهاد را شناختيم بر اساس دين و تقوا بوده و بر اين اساس نيز نگه داشته شده و اميدواريم بتوانيم در اين مسير موفق باشيم.
وي گفت: اميدوارم با لطف خداوند تحول ارزنده‌اي در فعاليت‌هاي جهاد دانشگاهي داشته باشيم و با توجه به صحبت‌هايي كه رياست جمهور در رابطه با ارائه‌ي طرح‌ها مطرح كردند، ما نيز همزمان به دوستانمان اعلام كرديم كه برنامه‌ي توسعه‌ي استان‌هاي خود را به ما اعلام كنند كه بيش از 480 طرح براي رياست جمهوري تهيه و ارسال شد و انشاءالله اين موارد بررسي شده و به آن‌ها بودجه‌ي مناسب اختصاص يابد.
او ادامه داد: اميدواريم در جلسات بعدي كه خدمت آن بزرگواران مي‌رسيم، بتوانيم گزارش پيشرفت توسعه‌ي كارهايمان را داشته باشيم.
رييس جهاد دانشگاهي در پايان گفت: مجددا از آقاي حسن‌زاده تشكر مي‌كنم و از ايشان مي‌خواهم در اين مجموعه باقي بمانند و حتي اگر بخواهند بروند ما نمي‌گذاريم؛ زيرا بايد باقي بمانند، ايسنا و جهاد را ياري كنند و براي آقاي رحيميان نيز آرزوي موفقيت داريم.
در اين مراسم كه با حضور جهانديده - دبير شوراي اطلاع‌رساني دولت -، تورنگ - مدير گروه فرهنگي و اجتماعي دبيرخانه‌ي شوراي اطلاع‌رساني دولت-، مهدي فضايلي - مدير عامل خبرگزاري فارس - و جمعي ديگر از اصحاب رسانه و نيز اعضاي هيات امناي جهاد دانشگاهي و اعضاي هيات مديره‌ي خبر گزاري دانشجويان ايران برگزار شد، از زحمات سرپرست پيشين ايسنا تقدير شد.
در پايان اين جلسه حضار در مقابل يادمان شهداي ايسنا حاضر شده و با قرائت فاتحه نسبت به مقام اين دو شهيد اداي احترام كردند.
انتهاي پيام
كد خبر: 8609-05730
/گزارش تصويري/‌١ مراسم قدرداني از حسن زاده و معارفه رحيميان سرپرست جديد ايسنا
http://www.isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-1043932&Lang=P
/گزارش تصويري/‌٢ مراسم قدرداني از حسن زاده و معارفه‌ي رحيميان سرپرست جديد ايسنا http://www.isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-1043933&Lang=P

هیچ نظری موجود نیست: